#

Mija Gačnik Krpič: Če kdaj, je danes čas za drzne naročnike

"Bolj kot vse nagrade so nam pomembni zadovoljni naročniki, ki z našo pomočjo dosegajo boljše poslovne rezultate in izstopajo na trgu."
#


Mija Gačnik Krpič, izvršna direktorica Skupine Futura, v komunikacijskem svetu deluje že več kot 25 let. Doživela je zlata leta oglaševanja, prehod v vse-kanalno komuniciranje in digitalno transformacijo ter mnoge spremembe v odnosu naročnik-agencija. Danes z vsemi temi izkušnjami spretno vodi našo agencijo. Z Mijo se je o prihodnosti pogovarjal Nenad Danilović, ustanovitelj in urednik portala Advertiser Serbia.

__

Advertiser Serbia: Kakšno je bilo za vašo agencijo leto 2019? Katere pomembne projekte in aktivnosti ste lani izpeljali?

Mija: Leto 2019 je bil za Futuro zelo uspešno. Naredili smo kar nekaj obsežnih in tudi nagrajenih projektov. Projekt Mlečne pravljice, ki smo ga naredili za Spar Slovenija, je dobil nagrado zlati sempler za inovativno uporabo komunikacijskega kanala in se uvrstil med 25 najboljših del v regiji. Ponosni smo na novo rdečo piko (nagrada Red dot), ki smo jo prejeli za oblikovanje steklenice gina Monologue, in seveda na naziv oblikovalec desetletja, ki ga je prejel naš Žare Kerin.

Prejeli smo nagrado Naj izvajalec na Netko 2019, še dobršen del leta je odmeval tudi projekt Najčistejši font, ki smo ga z Ekologi brez meja naredili sicer že 2018, saj se je v 2019 poleg številnih drugih nagrad uvrstil še v ožji izbor na New York Festivals. Izjemno zahteven projekt je bil tudi prenova Eko sklada, portala, namenjenega subvencijam in kreditom za okolju prijazne naložbe kjer ni šlo le za preprosto prenovo spletne strani, ampak predvsem za integracijo treh zalednih sistemov, namenjenih zbiranju, obdelovanju podatkov in poročanju.

V naši ekipi sedi tudi medijska zvezda prihodnosti, prejemnica istoimenske nagrade na Semplu, Darja Mravinec.

Seveda pa so nam bolj kot vse nagrade pomembni zadovoljni naročniki, ki z našo pomočjo dosegajo boljše poslovne rezultate in izstopajo na trgu. Z Lesnino smo praznovali 70 let delovanja, za Gourmet Ljubljana pripravili celostno grafično podobo in spletno mesto, odprli smo podružnico v Milanu … Leto se je zaključilo z dobrimi obeti in novimi nalogami za leto 2020.

Advertiser Serbia: Kako pa leto 2019 v oglaševalski industriji ocenjujete s poslovnega vidika? Ste prišli do kakšnih pomembnih poslovnih spoznanj?

Mija: Če ponovno povzamem prvi odgovor, lahko ponovim, da nam je bilo preteklo leto naklonjeno, zato lahko tudi širše dogajanje v industriji ocenim kot pozitivno. Če pa bi želela oceniti širše časovno obdobje, lahko pridem do sklepa, da so naročniki dandanes manj pogumni, kot so bili pred 10, 15 ali 20 leti. Ravno lani smo praznovali 30. obletnico Future in ob tej priložnosti smo si privoščili tudi malo vpogleda v preteklost in naša dela izpred let. Presenetilo nas je, da številne vsebine, od TV oglasov do drugih vsebinskih rešitev, ki so v preteklosti žele uspehe, danes enostavno ne bi šle več “skozi”, ker si jih naročniki zaradi bojazni pred javnim linčem ali iz strahu pred čemer koli drugim ne bi upali realizirati.

In prav v teh časih hude konkurence, v poplavi vizualnih dražljajev, s katerimi oglaševalci in blagovne znamke bombardiramo uporabnike in se borimo za stotinke sekunde njihove pozornosti in zato, da bi se njihov palec med scrollanjem ustavil na naših vsebinah, je treba biti drzen. Če kdaj, zdaj!

Advertiser Serbia: Kakšni so vaši predlogi in priporočila za izboljšanje pogojev, v katerih delujejo oglaševalske agencije? Naštejte 3 najpomembnejše dejavnike, ki bi lahko izboljšali položaj agencij v slovenskem oglaševalskem prostoru. 

Mija: Mislim, da so velika bolečina vseh agencij pitchi. Dogaja se, da za pitch porabimo za več tisoč evrov internih ur in še kak zunanji strošek, potem pa naročnik ugotovi, da se je z razpisom mogoče malo prenaglil in da projekta ne bo izpeljal.

Mislim, da tudi za naročnika ni dobro, da za vsak projekt dela razpis, namesto da bi zgradil dolgoročne odnose z eno ali manjšim številom agencij. Tako kot se moramo v medsebojnih odnosih spoznati ljudje, kar terja čas, tudi odnos med agencijo in naročnikom zahteva svoj čas - da se razvije do optimuma oziroma do točke, ki prinese najboljše rezultate in sinergije. Če se morata ena in druga ekipa neprestano privajati na nove ljudi, nove smernice, načine dela in komunikacije, enostavno ne pride do priložnosti za skupno rast in vse rezultate, ki jih ta prinaša.

Moj nasvet tako za agencije kot za naročnike bi bil:

  1. Manj pitchev.
  2. Več fokusa na dolgoročno sodelovanje in grajenje odnosov.
  3. Naročniku ponudimo celostno rešitev in ne parcialnih quick fixov, ki so vezani samo na posamezne kanale ali kratkoročne prodajne rezultate.

Advertiser Serbia: Kakšna so vaša pričakovanja z vidika poslovnih pogojev v oglaševanju za 2020? Imate kakšne posebne načrte, ki jih lahko delite z javnostjo?

Mija: Tudi glede leta 2020 nas navdaja optimizem. Interno se bomo nekoliko bolj osredotočili na interne procese, katerih cilj sta seveda višja produktivnost in kreativnost ob nezmanjšanem zadovoljstvu pri delu. V primerjavi s konkurenco Futura namreč precej izstopa po kulturi dela in izjemno nizki fluktuaciji zaposlenih, kar je v agencijah zelo redko. Še naprej bi radi dosegali dobre poslovne rezultate in delali komunikacijske presežke ter hkrati ohranili dobro interno klimo.

Advertiser Serbia: Kaj bi v 2020 zaželeli svojim naročnikom in vsem, ki vstopajo v svet oglaševanja?

Mija: Bodite drzni in gradite dolgoročne odnose s partnerji, ki vam lahko stojijo ob strani v vseh situacijah.


Intervju je bil prvotno objavljen na portalu Advertiser Serbia

Preberite tudi

Povežite se s svojimi strankami
Kontaktirajte nas