#

Pogosta napaka pri prenovi spletne strani: vsebina na stranskem tiru

Spletna stran brez vsebine ne obstaja. Ta je pravzaprav edini razlog, da uporabniki spletno stran obiščejo. In če je dobra vsebina, je dobra tudi uporabniška izkušnja spletne strani - obiskovalce namreč zadrži na strani in jih pripelje do konverzije. Potrebujete še več razlogov, da vsebino svoje strani ustvarite z mislijo na uporabnika? Od njih vas ločuje le en klik.
#


Prenova spletne strani je kot prenova hiše

Začnimo z analogijo. Če niste ljubitelj analogij, jo lahko mirno preskočite in z branjem nadaljujete pri naslednjem naslovu, sicer pa si predstavljajte, da ste lastnik starejše hiše.

Hišo želite zgraditi na novo, ker po videzu ne spada med moderne stavbe v vaši soseski. Želite tudi bolj odprto razporeditev prostorov in nižje stroške energije, ki so posledica slabe izolacije. Ko najamete arhitekta, mu postavite še en izziv: “Aja, še ta malenkost. Nekje moram prihraniti, zato novo hišo zgradite iz materiala, iz katerega je zgrajena stara.” Arhitekt seveda lahko spremeni zunanji videz in tloris hiše, problema slabe izolacije pa to ne bo rešilo.

Si predstavljate, da bi hišo kdo prenavljal na tak način? Seveda ne! A pri prenovi spletnih strani je uporaba obstoječega materiala zelo priljubljen način zmanjševanja stroškov, stavek “vsebine bomo pa kar prenesli” pa posledično slišimo vse prepogosto.

Oblikovanje uporabniške izkušnje z besedami

Pri oblikovanju spletne strani ali aplikacije vedno stremimo k temu, da bo njena uporaba čim bolj intuitivna. A nekatere stvari je mogoče povedati le z besedami. Prav zato je tekstopisje eden od sestavnih elementov oblikovanja uporabniške izkušnje (UX).

Tekstopisci uporabniške izkušnje vsebino oblikujemo z mislijo na uporabnika, kar pomeni, da ga želimo na najbolj preprost način pripeljati do cilja - tako njegovega, kot tudi vašega. Prav zato sem vam pri uvodni analogiji ponudila izbiro - če vas zanima, jo preberite, sicer pa se pomaknite naprej. Zaradi tega je z branjem članka zagotovo nadaljevalo več bralcev, kot bi jih sicer. Tudi vi ste še vedno tu. Hvala! :)

Tekstopisje je oblikovanje uporabniške izkušnje z besedami.

Kako bo tekstopisec izboljšal uporabniško izkušnjo?

Če bi bil tekstopisec uporabniške izkušnje plačan po besedah, bi bil reven. Razlog se skriva v tem, da ljudje na spletu manj berejo, predvsem pa berejo drugače. Spletna stran ni ne knjiga ne prodajni letak, zato moramo vsebine temu primerno prilagoditi.

Pogosta napaka, ki kaže na to, da mora vsebina spletne strani nujno skozi sito tekstopisca uporabniške izkušnje, so besedila, ki govorijo o vas, vas in vas. Vi obiskovalcev spletne strani ne zanimate  - v kolikor jih, ima vsaka spletna stran tudi zavihek “O nas”. Zato UX tekstopisci skrbimo, da vsebina govori predvsem o tem, kako lahko vaši izdelki ali storitve rešijo probleme ali zadovoljijo želje obiskovalcev vaše spletne strani.

UX tekstopisca si lahko tako najlažje predstavljate kot uporabnikovega osebnega svetovalca za vaš produkt. Kot osebo, ki skrbi, da je vsebina spletne strani zasnovana za njene obiskovalce.

Ni pomembno le, kaj povemo, ampak tudi, kako

Pravijo, da je dobra uporabniška izkušnja tista, ki je uporabnik sploh ne zazna. To namreč pomeni, da je do želenega cilja prišel brez težav. Tekstopisci moramo vsebino torej zasnovati na način, da uporaba spletne strani postane povsem intuitivna.

To pa ne pomeni, da je UX tekstopisec le uporabnikov “robotiziran” osebni svetovalec. Naša naloga je, da uporabo spletne strani ali aplikacije naredimo enostavno, obenem pa tudi prijetno in zabavno. Človeško, če želite.

Z besedami uporabniški izkušnji dajemo osebnost. Osebnost vaše znamke.

MailChimp na spletni strani jasno komunicira svoje storitve. Z ravno dovolj karakterja.

Dobri mikroteksti so ključ do dobre uporabniške izkušnje

Nismo se še dotaknili mikrotekstov - buzzworda, ki ga najdemo v vsakem članku o tekstopisju za uporabniško izkušnjo. Mikroteksti (ang. microcopy) so kratka besedila, ki uporabo spletne strani ali aplikacije lahko spremenijo v izkušnjo v najboljšem pomenu besede.

Zmanjšajo lahko nejevoljnost uporabnikov, ki naletijo na nadležno pop-up obvestilo ali neobstoječo oz. nedelujočo 404 stran.

Prijazna beseda in Medium ima novega uporabnika.
“Izgubljene” uporabnike je treba usmeriti na pravi naslov. V tem primeru domov.

Pomirijo jih s sporočilom, da jim ob vpisovanju podatkov transakcijskega računa pri spletnem nakupovanju še ne bodo trgali denarja.

Zaradi zagotovila, da do transakcije še ne bo prišlo,
se uporabnik platforme AirBNB lažje pomakne naprej po nakupni poti.

Z zabavnimi produktnimi opisi pa lahko spodbudijo nakup.

ASOS-ova možnost brezplačnega vračila + zabavni mikroteksti = polna košarica.

V času, ko velik del nakupne poti poteka na spletu, je torej ključno, da spletna stran komunicira prednost in vrednost znamke za uporabnika. Če ta sporočila do uporabnikov prenese z značilnim tonom komuniciranja, pa lahko znamka z njimi gradi dolgoročen odnos.

Konverzije, konverzije, konverzije

S tekstopiscem pri prenovi spletne strani najbrž ne boste sodelovali le zaradi simpatičnih mikrotekstov. Še manj pa, če veste, da bo o vas pisal le na strani “O nas”. A v zgornjih primerih (Medium, ASOS) sem že nakazala na najpomembnejši vpliv dobre uporabniške izkušnje. Na konverzije.

Tekstopisje uporabniške izkušnje postaja vse pomembnejši del oblikovanja spletnih strani in aplikacij prav zato, ker lahko s pravo izbiro besed močno poveča konverzije.

Majhne spremembe v tekstu, velike v rezultatih ali manjša obveza, večja konverzija.
(vir: UX Collective)

Če je prenova spletne strani eden od vaših letošnjih ciljev, se je lotite celovito. Poskrbite, da bo spletno stran napolnila vsebina, ki bo uporabniško izkušnjo povzdignila na višji nivo. To bo kratkoročno resda povečalo stroške prenove, a dolgoročno boste z dobro in predvsem ustrezno vsebino veliko pridobili.

  • Načrtovanje uporabniške izkušnje
  • Pisanje za splet
  • Vsebinski marketing

Preberite tudi

Povežite se s svojimi strankami
Kontaktirajte nas